Bussfärden till skolan..

Dagen kunde inte börjat bättre, ellelr så kunde den det ?!!  Jag gick på bussen och hade en konversation med busschauffören, så här var den:

Jag: Hej, Jag ska till kunskapens hus
Busschauffören: okej, hm...
Jag: I munkedal
Busschauffören: nej men  det ligger väll i håby?!
Jag: Jag vet inte men på bruksvägen..
Busschauffören: okej, men jag säger till när du ska av..
Jag: okej, tack...

Bussen brummar i väg, och stannar i håby.. Jag går till det hus som busschaffören pekat på,

Men var det kunskapens hus? NEEEEJ... Jag får panik, går in på en tapp och frågar vart det ligger, han säger i munkedal.

Jag ringer mamma, börjar gråta, kul att komma försent första dagen och vara på ett ställe där inte en människa bor. går iallfall tillbaka till stället där ja gick av bussen, med mamma i mobilen pratar ja med en annan busschaffisen och han säger att det snart kommer en buss som går tillbaka. Mamma ringer till skolan och säger att ja blir sen. efter 10 minuter  är jag på skolan ( så ja kom ju inte jätte mycket försent. )

Tror detta nog kommer bli bra hoppas jag.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0