städa..

Jag bor i en lägenhet i Herresta,med min familj som består av mamma pappa, och tre syskon plus att vi har två hundar, får nog säga att det är en förliten lägenhet för oss, men vi klarar oss bra ändå, fast så är det de där med att hålla ordning och rent, det är nog mamma bäst på, och ja förstår att hon får panik och blir ledsen när hon kommer hem från jobbet och det ser ut som fan här hemma,


och så säger man till pappa i familjen att han kanske borde städa lite, men då blir han grinig och typ säger att han inte kan förstå varför det ska vara så svårt att ställa in i diskmaskinen om man käkat nått, och en typisk kommentar han alltid säger är " blir så trött på det här" Ja blir rätt trötta på att höra hans suckande, för han gör inte mycket knop här hemma om man jämför när mamma ( min pappa är världens bästa, och jag älskar han, men han är inte bäst på att städa) och om ja hjälper till att städa, så skiter ja väll i vem som dragit fram vad och städar bara, vad är problemet? Så ja tycker du kan plocka undan min tallrik om ja glömt ställa ner den, för ja plockar undan efter dig/er ibland.


Nu får inte ni tro att vi har de som en svinstia här hemma för det har vi inte.. Men blir trött på detta tjöt, om att man inte hjälper till.. Men om alla städar sina rum och håller ordning, så sköter mamma och pappa resten, och vi hjälper väl självklart till ibland, ja tycker iallfall att ja kan göra det.


Nu ska ja städa mitt rum, och hjälpa till lite där ute..

Läste denna text för lilla Samuel i familjen, och han höll allt med mig.


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0