God morgon

Nu ska jag hoppa in i duschen, och göra mig iordning för att åka till Torp med Rebecca, eller kanske jag ska ta en promenad, solen skiner ju.
Har suttit nu på morgonen och diskuterat hundar med min mamma, hon är lite tokig, skulle nog helst ha hela huset fullt av hundar. Vi har ju redan två men det tycker hon inte räcker. Hund och hund säger hon det är ju två accessoarer, hon är visserligen  tokig i accossoarer men hon vill något att jobba med också. Så hon letar och letar efter en vuxen Wheaten eller Fransk Bulldog, men hon är kräsen som bara den så det finns ingen som passar. Eftersom hon nu inte hittar någon vuxen så har hon lite smått börjat titta på en valp, men hon tycker att då måste ju någon vara hemma hela tiden. Jag  är hemma ropar jag för vem vill inte ha en valp, jag tar hand om den på dagarna. Vet Ni vad som händer då när lilla jag erbjuder min hjälteinsats. Hon fnyser och säger -ja eller hur, ska du gå upp tidigt på morgonen för att få en valp rumsren, lära den lite vardagshyfs osv. I det här hemmet har funnits hund under hela ditt liv säger hon och hur mycket jobb har du lägt ner på dem. Hmmm efter lite funderande måste jag nog inse att min kära mor har rätt, jag har alltid haft djur omkring mig men hur mycket ansvar har jag egentligen tagit. Jag gossar med dem ibland, de får åka med i väskan ibland och jag skulle verkligen sakna om de inte var runt mig. men annsvaret det tar min mamma, men det kommer jag aldrig att erkänna för det är ju så himla mysigt med en ny liten valp. Så nu ska vi lägga på opperation övertalning, tala om hur mycket jag ska hjälpa till, så kanske att det blir en liten valp.

Kommentarer
Postat av: mamma

glöm det flicka lilla, finns det någon som känner dig så väl som din mamma och så läser hon din blogg också

2008-08-21 - 18:23:14


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0